lite från Amazonas...

Nu lämnar vi amazonas. Äntligen. Kom på idag när jag satt i mitt behandlingsrum å tittade ut genom fönstret att det känns nästan som vi åker hemma på mälaren! Vattnet är brunt, himlen grå, skogen man ser, vilket ska vara en djungel, är platt å ser inte spec spännande ut på långt håll. Känns inte riktigt som jag sett amazonas på riktigt. Inte djungeln iallafall. Det jag såg av djungeln imponerade inte särkilt mycket. Inga djur å alldeles för lite grönt där vi var, kändes som den höll på att dö.
Lite bilder därifrån 
Det som imponerade på mig var detta!! "The meeting of the waters" Det ni ser är amazonfloden som möter RioNegro floden. Det är ingen skugga som det kanske kan se ut som, utan RioNegro är blåsvart till färgen och amazonfloden brun. Det är stor skillnad mellan de båda, både temperatur och pH. Väldigt häftigt att det kan vara sån markant linje och att de inte flyter ihop med varandra! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0