Äntligen internet!t

Tredje dagen på båten nu, tror jag. Man blir alldeles dagvild här å har ingen aning om vad det är för dag! Första dagen kom jag vid 9 tiden, gick bra att åka från Izmir till Kusadasi där båten låg å väntade. Tog ungefär en timme.

Detta är baken av båten, den är inte så jättestor som ni ser, men tillräckligt stor för mig att tappa bort mig hela tiden! Jag vet aldrig om jag är fram eller bak i båten, speciellt inte på crewdeck, där det knappt finns nå fönster.
Som det ser ut nu kommer jag bara göra ansiktsbehandlingar LaTherapy, men det kan ändras. Jag bor med en jättegullig tjej från Kroatien som jobbar i en Giftshop. Rummen är VÄLDIGT små, ingen lyx här inte!!
Jag fick börja jobba första dagen jag kom! Jag hade väldig tur att jag hade Lacey här från London, hon har tagit hand om mig väldigt mycket å visat mig det mesta. Ikväll ska jag dock gå runt å titta hur det ser ut i själva båten, där gästerna är. Det har jag inte sett så mycket av.
Andra dagen var en "seaday", vilket betyder att vi är ute på havet hela dagen. Vi åkte från Turkiet till Grekland, Athen. Den dagen blåste det en del, å jag blev självklart SJÖSJUK!! Det har jag aldrig blivit förut.. haha. Jag var tvungen att låta en kollega ta över min första behandling mitt i behandlingen! Å när jag hade min nästa gäst var jag tvungen att springa på toaletten när hon låg i mask!! Inte så proffsigt kanske.. men vad ska man göra, hon märkte ju inte att jag mådde dåligt. :) 
Får se hur det går på söndag då vi även är ute till havs hela dagen.

Idag har jag varit ledig hela dagen. Vi var i Santorini, hade ingen ork att gå av utan låg å pluggade lite på däck istället. Strålande sol å väldigt varmt!!
View från båten

Båten i mitten är den båt jag är på. Ser ganska stor ut på denna bild! :) Fotot är taget av Lacey idag som gick iland på Santorini.


Något som ni undrar över? Ska försöka ta lite bilder inifrån båten idag!
Ikväll kl.22 är har fitnesskillarna ett pass för oss crew. Det ska jag iaf gå på. Nu ska jag gå ut på däck å titta när båten lämnar denna vackra ö, sen blir det middag.





Kommentarer
Postat av: mams o paps

oh så spännande, det är så många som hälsar och följer med på din resa, vi vill se mycket bilder från länder och alla våningar i båten!! ser att ni ankrat ihop med ett annat fartyg idag. hoppas du klarat sjösjukan! allt gott och ett jättevarmt lycka till från oss alla .Kram o Puss mams

2009-10-10 @ 11:50:21
Postat av: jobacker

HEJ!

Är i Santorini idag!!:) Synd att vi går om varandra! men kul att vi är så nära ändå!!

Hoppas att allt går bra för dig och att du börjar komma in i rutinerna!!

Ha det bra, pussar och kramar från Grand Princess Svenskarna!! <3

2009-10-10 @ 13:53:04
URL: http://jobacker.blogg.se/
Postat av: Marit

Hej igen! Kul att läsa hur det går, jag är faktiskt inne och bevakar era (Helens, Isabellas och dina) inlägg varje arbetsdag. Trist att du blev sjösjuk, men det hör väl kanske till? Ville bara flagga för att det vore roligt att få se lite bilder från behandlingsrummen om det är möjligt. Lite nyfiken på apparatur och så´nt, du vet ju hur jag är. :-)

Kram Marit

2009-10-12 @ 09:03:02
Postat av: Helen

Du skriver så bra, verkligen kul att läsa=) Kul att du kunde skicka sms också, då har "vi" teckning ombord? Kom ju på efter att jag skickat till dig att du kanske inte hade teckning...Såg dig på skype i går men internet här segade=(



Ta hand om dig puss puss min vän

2009-10-13 @ 00:53:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0