Första skoldagen avklarad!

Inte lika trött idag.. :) Även fast klockan ringde 05.30!!!! Otroligt att jag kom upp, men efter en dusch var jag ganska så pigg. Vi har väl sovit sådär allihopa, man är ju livrädd för att försova sig! 
Jag blev faktiskt lite förvånad över klädsen på många av de andra tjejerna idag. Det var bara jag å max 3 till som hade en "riktig" businessoutfit. En del kom i flipflop å sommarklänningar/kjolar med utsläppt hår osv. Lite konstigt efter de papper vi fått där det svart på vitt stod att första intrycket var väldigt viktigt, med en klädkod för alla olika yrken, bilder på hur håret fick se ut å inte fick se ut. Tjejerna som varit här en vecka berättade även att vi skulle bli populära med mkt läppstift å färggranna ögonskuggor!
Ni får ta å vända på huvudet! ;) lyckades inte vända bilden...

Dagen i sig var inte så jättespännande.  Vi fick mest massa information och "homework" såklart! Blodprov och röntgen är nu även gjort. Doktorn som utförde testen var 2 jättegulliga damer, de verkade nästan som de försökte gissa var varje "elev" skulle hamna.  För när jag kom in sa de: "She's definitely a Crystal girl!! 6 star.." Jag frågade inget.. har ju inte så stor koll på de olika fartygen än.. :) Men det lät bra. Nu gäller det att visa framfötterna imorgon. Vi ska ha små presentationer inför ledningen typ, å klassen. Efter det kommer dem att välja ungefär  vilken båt å med vilket märke man får.
nu måste jag plugga!

Kommentarer
Postat av: Fia



Lycka till min vän...

Jag kommer med spänning at följa dig genom din blogg.. : )



Puss <3

2009-09-01 @ 21:26:19
URL: http://fiaelisah.blogspot.com
Postat av: Helen

Hej gumman! Jag skrev i går, men det ville inte komma med=( Har haft fullt upp med att hjälpa vännen flytta så har inte hunnit gå in på skype=( Får försöka i kväll puss puss

2009-09-02 @ 08:03:34
Postat av: Marit

Jag sitter här och ler när jag läser dina rader, och känner mig faktiskt lite stolt över att du har varit min elev. Jag inbillar mig inte att det inte kommer bli annat än tufft för dig (och alla andra förstås) bitvis, men med din inställning så tror jag det kommer att gå lättare än för många andra. Keep up girl! Marit

2009-09-02 @ 09:21:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0