OMG!

Jag har egentligen inte tid alls att blogga idag! Men jag måste ju berätta vad som händer! Ikväll är det rekommenderat att vi ska plugga 4 timmar. Hem från skolan kom vi inte förrän halv 7 å då var det dags för middag...
Vi klär på oss våra fina klänningar vi fått att arbeta i redan på morgonen(hemska är dom, iaf passformen! ska lägga upp en bild sen) , springer till dubbeldäckaren å åker en halvtimme till skolan. Skolan ligger mitt ute i ingenstans. Den har en väldigt stor och välskött trädgård, med en typisk engelsk brun tegelbyggnad med vita detaljer. Känns lite som man är på en herrgård utifrån sett. Jättetjusig faktiskt! Lite roligt att se alla tjejer nästan likadant klädda, med vita skor å stor knut, i den omgivningen... Nästan så man skulle kunna vrida tillbaka klockan några århundraden! hehe.

Idag var en viktig dag. Vi hade presentationer inför ledningen och klassen. Innan själva ledningen kom, hjälpte en av lärarna till att fixa till små detaljer på de tjejer där de behövdes. En del fick stryka sina klänningar, sätta om håret, sminka sig mer.. osv. Jag klarade mig! ;)
Först ut att presentera min massagekollega var jag oxå! Dom var 3-4 st som satt å antecknade hela tiden. Bland annat han som är top of the top i ledningen å har sista ordet på vilken båt man hamnar. Det blir alltså att dom verkligen skräddarsyr ens 9 månader!
Efter denna presentation hade dom delat in klassen i 2 grupper. Eller 3 egentligen. Massageterapeuterna är en grupp. Sen utav oss ca 25 Beautytherapists valde dom ut 6 st som får gå en kurs som heter La Therapie. Det är en kurs för resultatinriktade ansiktsbehandlingar, man använder apparater och lite mer cosmecutical-produkter. Även microdermabrasion. I denna kurs får man lära sig att hålla seminarier på minst 30 minuter för gästerna. Om huden och olika hudtillstånd för att locka kunder att boka behandlingar. Här ville dom tydligen ha tjejer som kändes mogna å självsäkra å inte hade problem att prata inför massa folk.
Och vet ni vad?? JAG BLEV VALD!! Haha, det trodde jag aldrig!! Även en annan svensk tjej som även hon precis tagit examen kom med i samma grupp. Jätteskönt om vi skulle ha problem med alla de olika engelska termer! Jättegullig är hon btw!
Vet nog inte riktigt vad jag gett mig in på... hehe. Men eftersom dessa behandlingar ligger högst på prislistan har vi chans att tjäna mycket mer pengar. MYCKET BRA!

Kommentarer
Postat av: Helen

GRATTIS vännen! Så skrev du inte det i messet innan, buse hehe. Måste prata med dig, ska försöka hålla mig hemma i morgon. Men det är ju sååå mycket som ska fixas och ska hinna umgås med alla innan jag åker. Puss puss

2009-09-03 @ 00:09:24
Postat av: Bettsy

Grattis! Gud va roligt för dig =)

Hoppas du trivs och har det bra trots att ni tvingas bära dessa avskyvärda dressar (har sett bilder isa lagt upp ;))

2009-09-05 @ 10:53:09
URL: http://betttans.blogg.se/
Postat av: sabina

Vad roligt att du kom vidare! Grym är du!!

Kul o läsa bloggen.



LOve

2009-09-05 @ 12:22:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0