MAMMA!!!!

GRATTIS min älskade mams!! men tyvärr lite försent!! 

Vi blev i förrgår överraskade av en cyklon!! Så varken telefon eller internet har fungerat på 2 dygn! Cyklonen Thomas!
Så vi har haft ett par ganska så tuffa dagar.
Kaptenen har försökt styra undan från denna cyklon nu, men igår fick vi reda på att det fanns en till cyklon som kommer från andra hållet å som förmodligen kommer krocka med Thomas. Och vi är precis mittemellan! Antingen så hinner vi förbi innan dom 2 möts.. eller så kommer vi hamna mitt i kollisionen. Imorse när vi vaknade så var det lugnt å stilla, så antagligen så har vi undkommit. Fast nu börjar båten röra lite på sig igen... så vi får väl se vad som händer.. om jag inte skriver på några dagar så har jag ingen internetuppkoppling. Å ni kan ju alltid titta på webkameran på CrystalCruises hemsida å se hur vädret ser ut för oss.
Spat var oxå väldigt tyst igår, jag skulle ha haft 4 behandlingar men efter avbokningar hade jag endast 1. Det är ju ännu mer vingligt där uppe på deck12. Produkter ramlar av hyllorna å stolarna far hit å dit. Ändå envisas folk med att komma å klippa sig!!?? Hur tänker man då??
Igår under lunchtid hördes en kod-ALPHA i högtalaren, vilket betyder medical emergency.Vi fick sedan veta att det var en 60årig dam som fått hjärtattack å dött! Hon var en av frisörernas gäst. Så sorgligt! 
Båda fitnesskillarna är med i "team ALPHA" vilket betyder att de har som "duty" att så fort det blir en medical-emergency måste dom bege sig till stället där det inträffar för att hjälpa till, bära bår om det behövs tillexempel. Ganska traumatiskt för dom! Speciellt på denna båt där medelåldern är 80.. Sen jag kom ombord har säkert 4-5 dött och dubbelt så många blivit ilandsatta.
Idag är jag ledig från klockan 2, så skönt! Ikväll är det oxå middag för oss crew i en av gäst restaurangerna, äntligen lite god mat! Detta för att gästerna på den senaste kryssen gav oss 99% belåtenenhet eller nåt sånt när de gjorde sin utvärdering av kryssen. :D

Kommentarer
Postat av: mams

Hjärligt Tack min älskade Sahra rara,vad du kan trolla fram fina bilder, men så hemst det låter! vi följer vebbkameran varje dag och det har varit fläckigt på bilden så vi trodde det regnat. Du har nu tre dagar kvar till Sydney och ni ligger 11 timmar före oss, varmt lycka till hoppas innerligt att ni slipper fler Cykloner. Puss puss min älskade Tutt <3 <3 <3 mams

2010-03-14 @ 09:54:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0