LONDON!

Eller London skulle jag nog inte direkt kalla det.. Vi bor i Watford, vilket ligger säkert en 25min med tåg utanför centrala London.

För er som är intresserade av min resa från flygplatsen till hostelet, fortsätt läsa.. :P

Flyget till Stansted gick snabbt å smidigt, men resan från Stansted till Watford tog över 3 timmar!! Jag tror att busschauffören lurade mig att åka för långt! Bytte från bussen till tunnelbana vid VictoriaStation(mitt i London) väl där så fick jag syn på ett STARBUCKS, jag älskar STARBUCKS. Så jag tyckte det var en toppenidé att köpa med mig en kaffe.. Med en kaffe i ena handen å 2 tunga väskor + en handväska att bära på försökte jag hitta en hiss ned till tunnelbanan. Efter en liten pratstund med en väktare, som endast viftade med sina ögonfransar å absolut inte var intresserad av att hjälpa mig att hitta en hiss, var jag tvungen att släpa mina väskor nedför 2 trappor innan rulltrappan kom! Varför ha en rulltrappa överhuvudtaget lixom?? Efter 5 min resa var det byte till tåg. Samma visa där.. TRAPPOR upp till spåret!! OCH endast 3 minuter hade jag på mig. När jag väl kom fram till Watford var jag så slut att jag satt mig i en taxi för att åka 100meter till hostelet! 5 pund för det.. :) Men där väntade iallafall Isabella!! ♥
Mitt rum delar jag med 3 andra tjejer. Två 19-åringar och en 18-åring. GUD vad jag känner mig gammal!! haha. En av tjejerna, som är från Irland, är oxå ny och börjar imorgon. Sara heter hon med!
Träffade även en annan ny svensk tjej igår.
Idag var vi tre å shoppade lite grejer inför morgondagen. Finns ett jäklarns stort köpcentrum vägg-i-vägg med hostelet. Mycket roliga affärer har dom med! -LOVAR ATT SPARA MINA PENGAR TILL NÖDSITUATIONER MAMMA! :) hehe.
Nu är det dags för middag!
Btw, frukosten var helt ok. Inte bara rostad bröd med marmelad. Ägg, bacon, korv, flingor, juice, kaffe, te..mm.

Kommentarer
Postat av: sara

Låter som att du har fått ett rejält träningspass... härligt;-) Skönt att höra att du har kommit fram ordenligt iaf.. efter lite om och men... Lycka till nu... ska försöka att kommentera dina inlägg:-)

Go and get them;-)

Kram

2009-08-31 @ 23:21:18
Postat av: Marit

Vad roligt att se hur det går för dig. Vill du vara snäll och be Isabella skicka sin bloggadress till oss på skolan, det är flera elever som frågat efter den. Var rädda om er. Kram från fröken.

2009-09-01 @ 10:46:44
Postat av: Emmsi

ååå jag saknar dig redan, vad har det gått 2 dagar. Hur ska detta sluta. Men skönt o höra att du är framme o att allt gått bra o att du slipper våran äckliga frukost. Kör järnet nu så att du hamnar på den bästa båten.



stora kramar

2009-09-01 @ 17:41:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0