LONDON!

Eller London skulle jag nog inte direkt kalla det.. Vi bor i Watford, vilket ligger säkert en 25min med tåg utanför centrala London.

För er som är intresserade av min resa från flygplatsen till hostelet, fortsätt läsa.. :P

Flyget till Stansted gick snabbt å smidigt, men resan från Stansted till Watford tog över 3 timmar!! Jag tror att busschauffören lurade mig att åka för långt! Bytte från bussen till tunnelbana vid VictoriaStation(mitt i London) väl där så fick jag syn på ett STARBUCKS, jag älskar STARBUCKS. Så jag tyckte det var en toppenidé att köpa med mig en kaffe.. Med en kaffe i ena handen å 2 tunga väskor + en handväska att bära på försökte jag hitta en hiss ned till tunnelbanan. Efter en liten pratstund med en väktare, som endast viftade med sina ögonfransar å absolut inte var intresserad av att hjälpa mig att hitta en hiss, var jag tvungen att släpa mina väskor nedför 2 trappor innan rulltrappan kom! Varför ha en rulltrappa överhuvudtaget lixom?? Efter 5 min resa var det byte till tåg. Samma visa där.. TRAPPOR upp till spåret!! OCH endast 3 minuter hade jag på mig. När jag väl kom fram till Watford var jag så slut att jag satt mig i en taxi för att åka 100meter till hostelet! 5 pund för det.. :) Men där väntade iallafall Isabella!! ♥
Mitt rum delar jag med 3 andra tjejer. Två 19-åringar och en 18-åring. GUD vad jag känner mig gammal!! haha. En av tjejerna, som är från Irland, är oxå ny och börjar imorgon. Sara heter hon med!
Träffade även en annan ny svensk tjej igår.
Idag var vi tre å shoppade lite grejer inför morgondagen. Finns ett jäklarns stort köpcentrum vägg-i-vägg med hostelet. Mycket roliga affärer har dom med! -LOVAR ATT SPARA MINA PENGAR TILL NÖDSITUATIONER MAMMA! :) hehe.
Nu är det dags för middag!
Btw, frukosten var helt ok. Inte bara rostad bröd med marmelad. Ägg, bacon, korv, flingor, juice, kaffe, te..mm.

1 DAG KVAR

Förkyld har jag blivit såklart!!
Packningen är iallafall nästintill färdig, bara handbagaget kvar.  Idag blev det lunch på stan med tjejerna å kräftor hemma med familjen på kvällen. Jag känner mig faktiskt ganska så känslomässigt likgiltig inför resan imorgon. Har inte gråtit en endaste liten tår när jag sagt mina farväl... KONSTIGT FAKTISKT!!! Det har väl inte sjunkit in att jag verkligen ska vara borta så länge. Jag kommer väl att inse rätt som det är.. att jag faktiskt inte kommer träffa alla mina underbara människor på minst 9 månader!!
Massa kärlek till er!

2 DAGAR KVAR

Dagen började mkt tidigt idag! Redan 07.00 var vi nere på stationen, å lite över 08.00 satt vi på tunnelbanan på väg till söder. Var ju dags för behandling idag, behandlingen som garanterar en minskning på 15cm av ens omfång. :).

Behandlingen vi gjorde på Svenska Hudvårdskliniken heter UCW - Universal Contour Wrap. Kort förklarat så är det en slags  "detoxbehandling".  Man blir inlindad i varma lerdränkta bandage över hela kroppen som verkar utrensande. Sedan får man klä på sig en slags "måndräkt" som man sedan ska ligga i en timme. LIGGA!! för det är omöjligt att sitta med alla bandagelindor så tight lindade.
Man blir mätt över hela kroppen både före och efter behandlingen.
Jag fick ett resultat på -22cm!!! Kanon ju! Eller kanske inte.. ju fler centimetrar som försvinner, desto mer slaggprodukter(skit) har man ju i kroppen! :) Men självklart så vill man ju se resultat, även om det inte är positivt egentligen..

OBSERVERA att det är inte fett eller muskler som påverkas och försvinner, utan det är endast överskottet av slaggprodukter i bindväven.

3 DAGAR KVAR

Jaha, idag blir det att göra ansiktsbehandlingar för hela slanten! 4 st har jag inbokade.

Kanske dags att packa ner kläderna i resväskan jag lagt fram. Jag (mamma) var tvungen att köpa en ny resväska, eftersom det är rekommenderat att man har en mjuk väska som man lätt kan stoppa undan i små trånga utrymmen, som i en hytt, alltså min kommande bostad i 9 mån! Så nu har jag en bag på hjul, smidigt.
20kg är maxvikten, på RyanAir får jag endast ta med 15kg! Sa jag att jag hatade RyanAir!!!?? ;)

Min gamla klasskompis Isabella som även hon ska ut på samma äventyr å redan är i London as we speak, skriver såhär på sin resdagbok: "De flesta berättar att de brukar gråta en del första veckan. En tjej grät faktiskt i natt, hon ringde hem till sin pappa och grät och sa att hon inte orkar mer."
Så då vet man vad man har att förvänta sig liksom..

Imorgonbitti blir det tåg till Stockholm tidigt. Sanna ska få sin födelsedagspresent. Vi ska göra en UCW behandling. En kroppsbehandling som garanterar att man förlorar MINST 15cm på en timme.. Berättar mer imorgon! :)

4 DAGAR KVAR

Idag blir det att plugga! Det är rätt mycket man måste kunna innan man kommer till London. Första eller andra dagen får vi ett test på produkter å ingredienser med mera. För att bli godkänd måste man ha minst 80% rätt. Man gör ju inte ett speciellt bra första intryck om man skulle misslyckas!!

Idag är jag "hemma med sjukt barn".   Min älskade Emmas Lucas är lite krasslig, så dagis vill inte ha honom där. Jag passar på att mysa med honom så mycket som möjligt nu innan jag åker å så idag får hans mamma å pappa chans å jobba lite.  Nu har vi tittat på barnprogram å myst i soffan en timme. Fantastisk kramgo liten krabat! Dags för honom att sova en liten stund strax tror jag.

Min lilla snygging! ♥

5 DAGAR KVAR

På söndag eftermiddag kommer jag alltså befinna mig i London!
Steiners Internutbildning börjar den 1 Sep. På tisdagen. Skönt att ha måndagen ledigt så jag kan kika runt lite å få lite koll på bussar å sånt.

Vi får boende på ett hostel i Watford, YMCA.  Tar sedan tydligen en halvtimma med buss till skolan..

Första dagen ska vi vara i skolan 07.15!  Okristligt tidigt!!  Då är det buisness-outfit som gäller, håret uppsatt och "full makeup". Kommer nog inte känna igen mig själv. :) Ska definitivt ta kort på mig själv å lägga upp! Hehe..

Det har varit ett jäkla meck att fixa med alla papper inför resan. Speciellt när ens skrivare precis gått sönder! Nu är iallafall alla papper underskrivna och ivägskickade. Typ 120 000 st. ;) Bara flygbiljetten jag måste skriva ut nu. Tydligen så måste man checka in online på RyanAir nuförtiden. Jag AVSKYR RyanAir! Så jäkla dålig service å skabbiga plan! Men skönt att flyga från Västerås så det får gå helt enkelt. :)

Ska bli spännande att se hur länge man blir i London. I det senaste mailet jag fick från Steiner  kan det bli allt från 1vecka - 8veckor..  allt beror på när lärarna tycker man är redo och när det finns en plats ledig på något fartyg. Så det gäller alltså att visa upp sig från sin allra bästa sida om man vill ut å tjäna pengar!

Välkommen till min nya blogg!