Antarktis imorgon.

I 3 dagar kommer vi kryssa runt i antarktis. Har inte blivit sådär jättekallt ännu. Ä nog ca 15 grader än så länge. Imorgon kommer vi iallafall till ElephantIsland tror jag det hette. Tydligen kan det vara svårt att få internetuppkoppling under dessa dagar så det kanske tar ett tag tills jag skriver igen.
Julfirandet är över, första å sista julen hemifrån!!
 Ikväll är det Sylvias 25års dag så det blir lite firande med tårta och champagne! sen är det snart nyår oxå, har inte hittat någon nyårsklänning så jag vete sjutton vad jag ska ha på mig..
Nästa hamn vi kommer till är Ushuaia/cape horn. Det ska tydligen vara lite som Alaska. Har 2 halvdagar lediga där, så det blir att gå runt i byn å äta å dricka lite gott.
Denna kryssning har inte varit så busy som vi hoppades, inte för mig iallafall. Har min första gäst i eftermiddag, igår var det ingenting alls. Blev bara lite training. Eduardo från huvudkontoret var på besök förra veckan. Han brukar tydligen vara väldigt skrämmande! Vi måste få upp försäljningen allihop! Förra kryssningen var ju rena begravningen, inte någon gjorde speciellt bra. Därför var han inte så hård mot oss. Det var i princip omöjligt att nå target. Jag gjorde en ansiktsbehandling på honom iallafall, det gick väl helt ok. Han tyckte bara att jag behövde vara mer "firm" i försäljningsbiten på slutet. Jag försöker att ändra på mig å inte vara så mjuk, utan säga exakt "detta är vad din hud behöver, det blir xxxdollar, vill du ta med dig det hem idag? Ibland funkar det.. :)
Back to work now!

Kommentarer
Postat av: mams

Hej älskling vilka sköna pingviner o vad nära du kom dem. Julen går fort, trevligt med killarna på lilla julen men vi saknade tjejerna förstås! Lycka till med tuffheten ....låter du säker blir kunden nöjd . Hoppas du inte fryser vid Antarktis, vi får vänta med bilder därifrån spännande. Kramar från vinterland. puss puss mams

2009-12-27 @ 23:56:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0