Friiiiiiiii...

Nu är jag friii!! Efter 48 timmar isolerad i detta lilla varma rum är jag äntligen tillåten att gå utanför å få lite frisk luft. Dagen efter jag blivit isolerad blev även 3 till isolerade, i samma korridor. Vi var 4 rum på rad som hade en skylt utanpå dörren med texten; "ISOLATED!, Dont go outside, call if you need anything." haha rätt komiskt faktiskt.
Å nyss när jag gick till Messen för att äta middag var där stora lappar med texten "SANITATION LEVEL 2, PLEASE WASH YOUR HANDS!" haha, undrar om vi hade nåt med d att göra.. :) Enligt rykten så har Crystal blivit tvungen att betala mycket pengar för att få lägga till å gå iland i Rio nu, eftersom det är väldigt många som är sjuka å Brasilianska myndigheter är väldigt hårda. Vid SANITATION LEVEL 3 skulle vi inte fått gå iland! 
Just nu har jag väldig värk i mina ben, började igår å inatt had jag svårt att sova. Kom på att jag hade liknande när jag åt pencillin mot halsfluss förra vintern, men sjuksköterskan här trodde bara att det var för att jag legat ned så mycket å inte rört på mig. Vi får se om det går över till imorgon..

Ikväll har Crewbaren flyttats till deck6 aft. Vårat lilla crewarea längstbak ute på deck, härligt med frisk luft!! Crewbaren här ombord är hemsk annars, rökig å VARM! 
Ska försöka ta lite bilder ikväll. Imorgon anländer vi till Rio, det blir nog en liten tur ut på kvällen. Dagen efter har jag ledigt halva dagen, så kanske hinner man med lite sightseeing. Skulle hemskt gärna vilja åka upp till Jesus-statyn. Därifrån kan man se hela staden! Synd å missa när man väl är här liksom. 
Shelley, managern, har blivit lite hårdare nu på ledighet å så. Det har väl inte varit den bästa stämningen i Spat den sista tiden. Vissa som varit här i flera år har lite issues med varandra, å tydligen så är inte attityden den bästa från alla. Så vi hade ett möte som man inte blev direkt upplyft av. Är inte så roligt att gå till jobbet, är så trött på mina ansiktsbehandlingar oxå just nu. Tycker varken om eller tror på mina produkter som ska vara "mirakel.produkter" typ..  
Jag tycker inte om Steiners sätt att behandla sina anställda, det enda dom ser är pengar. Om dom fick välja mellan "dålig behandling med bra försäljning" eller" bra behandling med dålig försäljning" skulle dom utan tvekan välja det första alternativet. Det är inte riktigt så jag vill jobba, jag vill få min kund att må bra, hjälpa om så behövs, men inte påpeka precis alla fel dom har, BARA för att kunna sälja mina produkter. Men det är väl så buisness fungerar...  men det är inte jag. Just nu känns det som jag är kvar här bara för att jag vill se Australien å Nya Zeeland, inte för att jag tycker det är roligt att jobba. Tyvärr så är det 2 1/2 månander kvar tills vi åker dit... vi får se hur länge jag orkar. Nu vill jag bara åka hem. Men jag ska försöka stå ut. :)
Saknar er alla å hoppas ni haft en mysig Lucia!!! ♥

Kommentarer
Postat av: jojo

skickar massa kärlek och styrka <3

2009-12-17 @ 12:28:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0