ÄNTLIGEN!!!!!!!!!!!!!!!!!

På måndag drar jag härifrån!!! JIPPIIEEE! Å tror ni inte att tanterna som tog blodprov på mig första dagen hade rätt??? Jag hamnade på en "CRYSTAL" båt. :D  (ifall ni kommer ihåg att jag skrev att dom sa att jag var "en crystalgirl" )
I informationen om min båt står det såhär:
GUESTPROFILE:" Experienced luxury cruisers with money to spend. They are often repeat cruisers on the same ship and they also stay for a few weeks at a time." Låter toppen! pengar gillar vi! hehe.
Finns oxå nåt som heter
"THE CRYSTAL VERBAL ETIQUETTE" 
•Hi hello = Goodmorning/Goodafternoon
•Ok sure. no problem = Certainly my pleasure, I would be happy to
•Can I help you? = How may I assist you?
•What? Say that again = I beg your pardon?
•Folks = Ladies & Gentlemen
mm. ganska roligt tycker jag. 
Det finns bara 2 CRYSTAL båtar, jag hamnade på den nyaste av de 2. "CRYSTAL Serenity". Den är från 2003, så den är ganska ny. :) Tar 1080 passagerare, 655 crew, norsk kapten, skandinaviska å japanska officerare. En ganska så liten båt alltså. 2 av mina klasskompisar hamnade på en som tog 4000 passagerare. Å snart kommer det ut en båt som tar 6000 passagerare!!

På måndag flyger jag till Kusadasi i Turkiet å sover en natt på hotell. På tisdagmorgon joinar jag båten!! Vi börjar med att åka till grekland sen vidare till Israel, Egypten, Italien. Sen i November åker vi från medelhavet ända till MIAMI! Därifrån runt i karibien, så på min 25årsdag å över jul kommer jag vara i KARIBIEN! Sen åker vi nedför sydamerika, Brasilien, Argentina å sen vidare till SYDAFRIKA( mitt no1 drömresemål!!) å sen till INDIEN. På vägen dit åker vi bland annat till Seychellerna å Maldiverna. (!!!!!!) sen ända till London å tillbaka till medelhavet precis till sommaren börjar. Så som det ser ut nu kommer jag börja och avsluta min resa i medelhavet!  EXCITED!!!
För er som vill kolla upp båten å alla resor man köpa, så är adressen; crystalcruises.com

Kommentarer
Postat av: Bubbs

Grattis min Chrystalsyster:D klart du ska vara på den bästa båten :) Lycka till och tjäna fint me stålar PUSS<3

2009-10-02 @ 21:26:53
Postat av: marlene

Grattis gumman min. Vi kommer att vara en bit från varandra så vi kommer inte att ses.Häftigt att vi kommer att var i samma land.Lycka till . Puss och kram från Pappa Jan och marlene

2009-10-02 @ 23:50:57
Postat av: Fia

Åhhh vad glad jag blir av att läsa detta! :) Är så glad för dig och din lycka! Hoppas att du får det hur bra som helst på denna underbara resa! STOR PUSS & KRAM!!!!

2009-10-03 @ 19:12:43
URL: http://fiaelisah.blogspot.com/
Postat av: mams o paps

Hurra o Grattis vilken känsla ? Underbart, vi önskar Dig vår Sahra rara verkligen lycka till på den långa färden. massor av pussar o kramar från mor o far. LOVE YOU . En hälsning till din gulliga lärare som stött dig under resans gång.

2009-10-04 @ 01:00:50
Postat av: Helen

Seychellerna å Maldiverna, wiiiii=) Mina drömresemål. Just nu känns dom lånt borta när jag sitter i ett mörkt trångt hus i Harrow haha=)



Klart du är en kristall tjej=)

2009-10-13 @ 00:48:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0