Torsdag idag va.. ?

Hej allihop. :) Tiden bara flyger ivag, sa sorry for den daliga uppdateringen. Sitter inte vid min dator just nu sa jag kan tyvarr inte lagga upp na bilder. Snart, lovar! :)
Idag var jag ledig, vi har varit i Alexandria, Egypten 2 dagar nu. Manga av gasterna har varit pa en tour a spenderat natten i Kairo. Tyvar jobbade jag igar  sa jag fick inte en mojlighet att se pyramiderna.. d var synd. Idag var jag a Lacey inne i Alexandria, HEMSK stad! Ak aldrig dit! Skitigt, mkt trafik, otrevliga a jobbiga manniskor a bara hemskt! Vi la oss pa dack a solade resten av dagen, sen satt vi langst fram pa "crewdeck" a tittade pa "sailway", alltsa nar vi lamnar hamnen. Bade gaster a crew gar ofta ut for att titta pa detta. Kaptenen(norsk btw) borjar med att tuta a sen satts det pa musik som hors over hela baten och ute pa dack med. Det ar alltid "what a wonderful world" som spelas. Idag var det precis solnedgang sa det var valdigt romantiskt.
For att forklara vad crewdeck ar, sa ar det det stallet dar vi "arbetare" far vara a inte gaster. Detta ar allra langst fram i foren, finns aven en LITEN pool dar for oss. Mycket trevligt stalle! :)
Nu har vi borjat segla till Grekland igen, Vi fick en note fran kaptenen dar det stod att vi kommer antagligen kommai daligt vader, sa vi skulle sakra alla losa ting sasom porslin a pianos.. hehe. Har redan borjat gunga en del, men jag mar an sa lange bra. Far se hur det gar imorgon nar man ar instangd i ett litet rum pa 13e vaningen.. Vi bor pa 4e..
Ska forsoka lagga upp bilder senare ikvall.

Tack for alla kommentarer, blir sa glad!!


Kommentarer
Postat av: Emmsi

Ville bara säga att jag saknar dig en massa;) jätte mkt faktiskt. Hoppas du har det bra där borta o trivs på båten, hoppas ovädret inte blir för jobbigt.



puss my darling

2009-10-16 @ 21:33:59
Postat av: mams

Hej hjärtat ,undrar så om det blev hög sjögång eftersom det inte kom några bilder.Vi är så ivriga hoppas du mår bra och att försäljningen tar sig , blir man utbytt annars? Bubs börjar arbetet nästa måndag jättekul. Puss i puss puss mams o paps

2009-10-18 @ 22:35:46
Postat av: Sanna

Hej Darling! Erat soldäck låter inte helt fel;) Man blir avis, hoppas allt är bra (förutom sjösjukan)? Jag och Angelica ska till Egypten i December kommer ni passera där då någon gång? Skulle va grymt att ses där! Puss Love U!

2009-10-21 @ 00:06:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0