SYDNEY

Vi har nyss lämnat Sydney efter att ha tillbringat 3 dagar där. Sydney är hittills min favorit i detta landet! Första dagen kunde jag inte gå ut alls eftersom jag jobbade och hade IPM(vilket betyder att man måste stanna på båten(,InPortManning, in case of emergency)
På kvällen däremot tog jag, Camilla å Emmelie färjan från hamnen vid operahuset där vi låg dockade till DarlingHarbour. Det blev mat å vin! Vi hittade inte riktigt nån nattklubb vi tyckte var värd att betala 25dollar för att komma in på efter det. Men men, det var en trevlig kväll!!
Andra dagen i Sydney var EmbarkationDay med nya gäster. Jag började inte förrän kl2 så det blev lite sightseeing. Jag gick ut vid 9 redan, begav mig till The Rocks, ett väldigt mysigt område med cafeer å restauranger. Där var även en stor marknad med allt möjligt. Efter en kaffe gick jag till Operahuset, där hade dom Triathlon tävling så det var fullpackat med folk. Jag passade även på att kika in i BotaniskaTrädgården. Det jag älskade med Sydney var att allt är vid vattnet. Vattentaxi å färjor verkade vara lika vanligt som vanliga bilar nästan.
Andra kvällen blev det samma svenska trio igen för middag. Vi åt fantastiskt gott! Sushi till förut å en skaldjursgryta efter det. 2 flaskor vin på det och en baileys till efterrätt! ;)
Eftersom det var söndag var det inte så mycket öppet. Vi hittade en salsabar där vi dansade en dans innan vi gick tillbaka till båten vid 1. Väl tillbaka ombord hade jag ingen större lust att sova så det blev en drink i crewbar. Efter en timme bestämdes det att gå ut igen! haha. SÅ vid 2tiden tog jag, Adam å Dustin en taxi in till KingsCross . Väl där träffade vi mer crew. Det blev dans på det enda dansstället som var öppet med allihop! Resten av ställerna var bara strippklubbar.. Tydligen ett sånt område. Men vi hade en toppenkväll som slutade i Crewbar igen vid 5. 
Sista dagen som var min lediga dag blev inte riktigt som planerad. Råkade sova lite för länge.. Men jag gick iallafall ut på en lunch å hade det väldigt trevligt! 

Internet ar jakligt segt sa det gar inte att lagga upp fler bilder. Kommer snart! :)

Kommentarer
Postat av: lina

åh du verkar ha det as kul ju! vad är det för företag du jobbar för och hur fick du jobbet?

2010-04-24 @ 19:58:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0